Знаете ли, че в икономически по-развитите западни страни съществува професия БРОКЕР НА АВТОМОБИЛИ?
Да, прави сте. Това е професия, подобна на брокерите на недвижими имоти, като основната разлика, е че имотът тук е движим. Иначе казано това е професия за посредничество при покупки и продажби на Пътни Превозни Средства, както и на придружаващите ги услуги.
В страни като САЩ, Англия, Германия, Франция и т.н., хората са отдадени в своите професии, а това е важен елемент за да бъдат успешни. Но по този начин не им остава достатъчно време за да направят проучване за своите важни лични покупки. Ето защо използват професионалисти в дадените области, каквито са и те самите. Вижте някои примери:
- при покупка на недвижим имот използват брокер за недвижимо имущество
- при покупка на автомобил отиват в дадено официално представителство или при брокер на автомобили
- за сключване на застрахователни полици използват застрахователен брокер
- за превоз на дребни пратки или обемни товари – пощенски, куриерски или спедиторски услуги
- за превод на парични средства – банки или много други финансови институции
- при търсене на работа – трудови посредници
- при юридически казуси – юристи и адвокати
- много други
Когато дойде момент да закупят нов или малко употребяван автомобил се обръщат към официално дилърство или към брокер на автомобили. Тъй като покупката на возило е много важен и емоционален момент, остава въпроса към кой от двата варианта да се обърнат (при тях опцията сами да си търсят от частни лица е изключителна рядкост, оценявайки го като рисково и времеемко начинание). Естествено и двата варианта имат своите предимства и недостатъци, но тук ще се опитаме да изложим някои от тях.
КАКВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ АВТОМОБИЛНО ДИЛЪРСТВО И БРОКЕР НА АВТОМОБИЛИ?
Автомобилните брокери са най-общо казано посредници между купувачи и продавачи, както и на услугите, свързани с тази дейност. Отиват при тях с определени параметри относно желания автомобил или услуга, а брокерите им търсят и предлагат най-добрата сделка. Някои от брокерите имат предварителни договорки за продажба или изкупуване на определен тип автомобили, с което без да се губи време може да се постигне много добра директна сделка.
Дилърствата са по-традиционният вариант за намиране на желан автомобил – единственото, което търсещите на автомобил или услуга трябва да направят е да намерят официален представител на конкретната марка автомобил, която предварително са избрали. Процесът е ясен и прост – дава се депозит, изчаква се обработка или производство и се доставя услугата или автомобил.
КАКВИ СА ПРЕДИМСТВАТА И НЕДОСТАТЪЦИТЕ ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА БРОКЕР НА АВТОМОБИЛИ?
Предимства:
- Независими са – подходящи са в случаите, когато клиентът знае или не знае своите нужди, тъй като със задаване на правилните въпроси от страна на брокера, точно ще се определят нуждите му и ще бъдат предложени най-добрите варианти, без никакви ограничения в марката. Тяхна цел е да получат своя комисион за свършената работа.
- Имат повече варианти за финансиране – в повечето случаи дилърствата имат своя финансова институция или ползват приоритетно такава. докато брокерите могат да намерят най-доброто финансово предложение според случая и да предложат алтернативни решения.
- Правилна информация за сравнение – клиентът има по-широк обхват на предложения, както и варианти за сравнение между тях, правилно достигайки до предимствата и недостатъците в конкретните предложения
- Работят усилено в полза на клиента – извършват всички необходими дейности от името на клиента, като водят подплатени със специализирани познания преговори в тяхна полза, организират предварително тестове, огледи и т.н.
- Могат да намерят предложения от различни градове в страната – нямат ограничения дори и в локацията, докато дилърството се стреми да продаде предимно собствените продукти и услуги
- Достъп до корпоративни отстъпки – поради количеството годишни сделки, които брокерите насочват към дилърствата, клиентите могат да имат достъп до корпоративни (много по-изгодни) условия, които да получат единствено чрез брокера.
- Брокер завинаги – веднъж изпитали ползите на брокера, клиентът ще знае, че има доверено лице в сферата на автомобилите. Няма да се притеснява, когато се наложи да смени марката или услугата поради възникнали съображения. В повече от случаите брокерът работи най-вече с името си и това води до високото ниво на обслужване.
Недостатъци:
- Може да са с лоша репутация – лесно е да се провери на база отзиви в интернет
- Да изникнат такси за обслужване – да изникнат непредвидени разходи, които не са били уточнени предварително или да вземат такса, че клиентът не е бил решителен и не е успял да направи избор
- Проточване във времето – понякога с цел да се направят много изгодна сделка има проточване във времето, което може да не отговаря на очакванията на клиента
- Може да нямат достатъчно опит – да спекулират с предложенията и обещанията си, без да предлагат решения за постигане на резултати
- Да нямат локация – да нямат местоположение, на което да ги посетите и всичко да става по телефон или среща на обществени места, които са шумни и неподходящи. Факти пораждащи съмнения в клиента. Също така да няма брокер в даденото населено място и комуникацията да става предимно по телефон и e-mail, което не винаги е удобно.
- Взимат комисион – брокерите работят в полза на клиента с цел получаване на техния комисион. Това означава, че трябва да се платят екстра пари. Но при правилен избор, този комисион е в по-малък размер, имайки предвид ползите, които се получават като насоки, цена, обслужване и т.н.
КАКВИ СА ПРЕДИМСТВАТА И НЕДОСТАТЪЦИТЕ, АКО ДИРЕКТНО СЕ ОБЪРНЕТЕ КЪМ ДИЛЪРСТВО?
Предимства:
- Да направят всичко бързо – ако клиентът предварително се уговори, може да направи всичко с две посещения – да разгледа, тества и поръча автомобила като го депозира. Допълнително изпраща по електронен път всички последващи документи и парични средства. Второто му посещение ще е за получаване на автомобила
- Достъп до отстъпка за моментно решение – дилърствата имат много по стриктни дневни и месечни цели, което понякога ги кара да взимат извънредни решения за отстъпки, с цел бърза сделка. Друг вариант е достъп до информация, че имат необявени автомобили на склад, от предходен модел и т.н.
- Без скрити разходи – поради стриктните фирмени политики, не би следвало да има непредвидени разходи от каквото и да било естество
- Пълно обслужване – всичко се случва под един покрив, тъй като повечето дилърства предлагат целия набор от допълнителни услуги в техните търговски обекти – лизинг, застраховки, сервиз и т.н.
Недостатъци:
- Ограничени в една марка – когато клиентът посети дилърство на дадена марка, ще получи целенасочена информация за продуктите от търговски представител, който е ангажиран с продажбата им. Това води до съмнения както в искреността на разговора, така и за сключването на изгодна сделка.
- Ограничени във финансирането – в повечето случаи клиентът се съгласява с оферта за финансиране по предложение на търговският представител, без да има възможност да използва или дори провери за по-изгодни такива.
- Невъзможност за гъвкави решения – дилърствата са локализирани и техните служители не винаги извършват посещения до място на клиента (освен за луксозните класове автомобили). Съобразяват се с наличната фирмена политика и поради това са ограничени в предлагането на алтернативи за затваряне на сделка или отговаряне на специфично изискване на клиента.
- Неподходящ персонал – търговският представител може да е незаинтересован да предложи подходяща сделка поради някакви причини – недоволство от заплащане, прекалена натовареност, нежелание за работа с определен тип клиенти и много др. Това може да доведе и до нелюбезно обслужване или пропуски в очакваните от клиента резултати.
И сега коя опция е по-подходящата, кой вариант да използвате?
Този въпрос няма правилен отговор. Както и с всичко останало в живота, всяко нещо си има своите положителни и отрицателни страни. Избор трябва да направи всеки сам, според собствените си очаквания, разбирания, възможности и предпочитания.
Ако решите да използвате посреднически услуги, ние от VOZILO сме готови да приемем Вашите запитвания и да положим необходимите усилия, за да им отговорим. Но ако случайно виждаме, че няма да се справим, с усмивка ще Ви насочим там, където ще получите отговор. Вярваме, че коректността винаги се изплаща в дългосрочен план.